29 November 2021

کاهش وزن با پیاده روی | سالم ترین راه کم کردن وزن

یکی از سالم ترین و کم هزینه ترین راه هایی که برای کاهش وزن میتوانید انتخاب کنید، پیاده روی است. در این مقاله در رابطه با کاهش وزن با پیاده روی اطلاعات کسب خواهید کرد.

کاهش وزن با پیاده روی

بیشتر مردم برای اینکه وزنشان را کاهش دهند به روش‌های مختلفی متوسل می‌شوند. راه‌هایی مثل تمرینات ورزشی و یوگا و رژیم غذایی. آیا می دانستید که پیاده‌روی نیز یک گزینه‌ی عالی برای کاهش وزن محسوب می شود؟ بسیاری از افراد معتقدند پیاده روی فقط برای تناسب اندام مناسب خواهد بود. در صورتی که حقیقت این است پیاده روی به طور طبیعی در جهت کاهش وزن شما کار می‌کند. اما چطور پیاده روی کنیم تا وزنمان کاهش پیدا کند. در ادامه مقاله بیشتر توضیح خواهیم داد…

کاهش وزن با پیاده روی

کاهش وزن با پیاده روی

۱. به آرامی شروع کنید

روز اول با پیاده روی سریع شروع کنید. در هفته‌ی اول روزی ۱۵ تا ۲۰ دقیقه پیاده‌روی داشته باشید. بعد از آن باید سرعت و زمان پیاده‌رویتان را بالا ببرید. پیاده‌روی سریع در حالت ایده‌آل بهترین راه برای کم کردن وزن است. هر وقت که به این روند عادت کردید و خو گرفتید، زمان راه رفتنتان را به مدت ۴۰ دقیقه تا ۱ ساعت بیشتر کنید. این عمل باعث کم شدن وزن شما در طول زمان و بالا رفتن انرژی شما خواهد شد. پیاده روی باعث می شود تا در هر ساعت بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ کالری بسوزانید. بنابراین همین حالا برنامه‌ریزی کرده و پیاده‌روی را شروع کنید.

۲. رژیم غذایی خوب و متعادل داشته باشید

حالا که پیاده روی را شروع کرده اید تا به وزن ایده آل خود برسید باید رژیم غذایی مناسب هم داشته باشید. داشتن یک برنامه‌ی غذایی متعادل برای کاهش وزن بسیار مهم است و اهمیت دارد. در یک روز چهار تا پنج وعده‌ی غذایی کوچک و سبک داشته باشید و حتما حدودا یک ساعتی پیاده‌روی کنید. اگراین الگو را دنبال کنید، حتما میتوانید که انرژی و چربی بسیار زیادی را بسوزانید. مطمئن باشید این بهترین راه برای کم کردن وزن است.

رژیم غذایی برای لاغری

رژیم غذایی برای لاغری

۳. برنامه‌ی ردگیری پیاده روی بر روی تلفن همراهتان داشته باشید

امروزه، عصر تکنولوژی و تلفن‌های هوشمند است، پس حتما از قابلیت های آن‌ها برای سلامتی و تناسب اندام خود استفاده کنید. برنامه‌های کاربردی زیادی برای اندروید و آی‌فون در زمینه‌ی تناسب اندام وجود دارد. برنامه‌های ردگیر پیاده‌روی، یکی از همین برنامه‌هاییست که برای هر دو سیستم‌عامل وجود دارد. به کمک چنین نرم‌افزارهایی می‌توانید الگوی پیاده‌رویتان را ردگیری کنید تا به طور مناسب وزنتان کم شود. حتما زمان پیاده‌روی خود را ثبت کنید و ببینید که چقدر وزنتان کاهش پیدا می کند.

نتیجه گیری

پیاده روی برای کسانی که تصمیم به کاهش وزن دارند بسیار مفید خواهد بود. مدت زمانی را به طور مداوم و با اراده و جدیت، هر روز ۵ تا ۶ کیلومتر پیاده‌روی کنید. یک راه دیگر برای کاهش وزن، یوگا است. اگر هم پیاده روی هم یوگا را همزمان باهم داشته باشید، سریعتر وزنتان کاهش پیدا خواد کرد. توصیه می‌کنیم برای سلامتی و داشتن وزن ایده آل و متناسب همین امروز پیاده‌روی را شروع کنید تا به وزن نرمال خود برسید.

 

حتما بخوانید: چند قدم تا داشتن شکم تخت

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *