29 November 2021
یوگا

هر آنچه که از یوگا نمی‌دانیم!!

یوگا از جمله ورزش‌هایی است که امروز همه دنیا به فواید و اثرات مثبت آن ایمان آورده اند.

هر گاه از این ورزش صحبتی به میان می‌آید، اولین مسئله‌ای که به ذهنمان خطور می‌کند، احساس آرامشی است که یوگا به افراد می‌دهد.

حرکات این ورزش هر دو عامل جنبش و کنترل تنفس و تمرکز را در بر دارد.
تمرینات یوگا می‌تواند روح انسان را تقویت کند و آن را به آفریننده جهان هستی نزدیکتر کند، تا بدین صورت انسان از لحاظ روحی، درک بیشتری به خود و خدای خود داشته باشد.

فواید یوگا

۱. ایجاد اعتماد به نفس قوی

اعتماد به نفس ویژگی هر فرد محسوب می‌شود، و احساس خوبی به هر فرد می‌دهد؛ داشتن اعتماد به نفس ایجاد آرامش در بین اطرافیان شما می‌کند.

۲. بدون محدودیت مکانی

این ورزش نیازی به باشگاه و ابزار خاصی ندارد؛ شما می‌توانید این ورزش را حتی در محل کار خود و یا در منزل انجام دهید.

۳. آموزش تنفس صحیح

در ورزش یوگا شما عمیق تنفس کردن را یاد خواهید گرفت، که این امر باعث می‌شود تا با افزایش تبادل اکسیژن با کربن‌دی‌اکسید سم‌زدایی را در بدنتان افزایش دهید و ذهن را آرام وتعادل ذهنی را برقرار سازید.

۴. یوگا ، ورزشی ارزان

برای شروع کردن ورزش یوگا فقط به یک زیرانداز و لباس راحت نیاز است.

۵. شخصی متفکر از شما می‌سازد

در یوگا باید صبر داشت و نباید برای پیشرفت کردن عجله کرد، بلکه این صبر و نداشتن عجله شما را متفکر می‌سازد.

فواید یوگا

فواید یوگا

6. لاغر و قوی‌تر می‌شوید

با افزایش انعطاف پذیری و قدرت، حالت بدن بهتر می‌شود.

در بیشتر حرکات از وزن خودِ شخص به عنوان وزنه و مقاومت استفاده می‌شود.
مثلا در پلانک، شما باید وزن بدنتان را تحمل کنید. انجام این حرکات باعث لاغر شدن شما می‌شود.

۷. کاهش استرس، اضطراب و نشانه‎های افسردگی

در اولین جلسه از این ورزش کم شدن استرس و اضطراب و نشانه‌های افسردگی قابل درک است.

در برخی تمرینات یوگا شامل تکنیک‌های مدیتیشن شما باید تنفس عمیق، تسلط بر ذهن و توقف صدای ذهن که معمولا به دلیل استرس و اضطراب ایجاد می‌شود، را تقویت کنید.

۸. بهبود وضعیت خواب

شما در این ورزش آرامش فیزیکی و روحی خود را تقویت می‌کنید به همین منظور یوگا خواب شما را آسان‌تر و راحت‌تر می‌سازد.

۹. بهبود جریان خون

یوگا موجب کاهش فشار خون و آرام شدن ضربان قلب می‌شود، که برای بیماران مبتلا به پرفشاری خون، بیماری‌های قلبی- عروقی و سکته یک اثر درمانی به شمار می‌رود؛

همچنین سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند.

۱۰. تعادل و انعطاف پذیری بهتر

تعدادی از تمرین‌های یوگا برای کشش عضلات هستند.

با این کار حرکات مفاصل افزایش یافته و باعث بیشتر شدن لغزندگی بین آن‌ها و در نهایت بهتر شدن حرکات بدن خواهد شد.
یوگا همزمان با تقویت عضلات بدن، باعث قوی شدن بافت‌های نرمی مثل رباط ها، تاندون‌ها و اطراف ماهیچه‌ها خواهد شد.

صرف نظر از سطح تمرینات، فواید این ورزش در مدت کوتاهی پدیدار می‌شود.

در یک مطالعه مشخص شد که بعد از ۸ هفته از شروع تمرینات ۳۵ درصد بهبودی در انعطاف پذیری تنه و شانه‌ها مشاهده می‌شود.

نکات مهم

  • در تمرینات یوگا اجازه دهید مربی اشتباهاتتان را رفع کند.
  • تنفس عمیق در یوگا بسیار ضروری است و یک روش علمی دارد که به آن پراناما می‌گویند.
  • برای پیشرفت کردن در یوگا باید صبر داشته باشید.
  • از لباس‌های راحت و کشی استفاده کنید تا جلوی شما را در حرکات کششی نگیرد.
  •  هنگام تمرین حتما آب به همراه داشته باشید.
ورزش یوگا

ورزش یوگا

کلام پایانی

تمرین منظم یوگا می‌تواند راه حل‌های مناسبی برای مشکلات جسمی و روحی ما با خود به همراه داشته باشد.

در طی انجام این ورزش ماهیچه‌ها تحریک، منبسط و منقبض می‌شوند.

با انجام یوگا، ماهیچه‌ها انعطاف‌پذیر و قوی می‌شوند.
دربارۀ تنفس، یوگا تمام عناصر برای بهبود ظرفیت تنفس را در اختیار دارد و آنها را به جریان می‌اندازد؛

به همین ترتیب با کاهش ضربان قلب، عملکرد قلب و عروق را نیز بهبود می‌بخشد.

به طور کلی، این ورزش شمای کلی بدن را زیباتر و بهتر می‌کند.

بنابراین، به لطف زیبایی بیشتر ستون مهره ها و حفظ آن‌ها در بهترین وضعیت، فرد در بدنش احساس راحتی و آسایش دارد.
یکی از ورزش‌های که امروز همه دنیا به فواید و اثرات مثبت آن ایمان آورده‌اند یوگا است.

این ورزش می‌تواند برای بسیاری از موارد مفید واقع شود طوری که محققان یافته‌اند با انجام این حرکات ورزشی شما می‌توانید اعتماد به نفس خود را افزایش دهید و یا این که در انجام امور تمرکزتان افزیش خواهد یافت.
این دور مورد که ذکر شده است یکی از دست نیافتنی‌ترین مواردی است که همه ما به آن علاقه داریم .

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *