27 November 2020

ورزش ساق پا و تمرین های مناسب برای لاغر کردن ساق پا

بسیاری از افراد اصلا چاق نیستند اما پاهای چاقی دارند. اگر دنبال راهی موثر برای لاغری پاهایتان هستید حتما این مطلب را بخوانید. در این مطلب درباره ورزش ساق پا و راه های لاغری آن صحبت خواهد شد.

 

ورزش ساق پا

ورزش ساق پا

چند نمونه ورزش ساق پا:

 

اسکات، یکی از موثرترین تمرینات برای لاغری ساق پا

یادتان باشد هیچ تمرینی تنها ناحیه‌ی خاصی را بصورت موضعی لاغر نمی کند. شاید شما هم پاهای چاق و ساق پای پهنتان را دوست نداشته باشید. تمرین اسکات، به طور مستقیم باعث لاغری پاهایتان نخواهد شد. ورزش ساق پا بسیار برایتان کمک کننده خواهد بود.

یکی از بهترین تمرین های عضله ساز برای پایین تنه اسکات است. در دو روزغیر متوالی در یک هفته، با انجام دادن این تمرین عضلات باسن و ران خود را قوی کنید. بدین شکل، توده‌ی عضلانی در این مناطق تشکیل می شود که باعث می شود تا پایین پاهایتان متناسب‌ تر و خوش فرم تر به نظر برسد. همچنین تمرین اسکات، عضلات ساق را نیز به فعالیت وا می‌دارد، اما فقط برای کمک کردن به عضلات بزرگ پا. در نتیجه عضلات ساقتان رشد آن چنانی نخواهند داشت.

اسکات

اسکات

با دمبل بپرید

این ورزش ساق پا در عین سادگی به شدت مفید است . کنارتان با یک پا در مقابل دیگری در موقعیت لانگ قرار بگیرید دمبل ها را کنارتان نگه دارید و بلند شوید و در حرکت بعدی پاهایتان را را عوض کنید.

 

ساق پاهایتان را بالا بکشید

ابتدا پاهایتان را اندازه عرض شانه باز کنید، پاشنه های پای خود را بلند کنید و بعد پایین بیاورید. برای تاثیرگذاری بیشتر می توانید از دمبل نیز استفاده کنید حتما دقت داشته باشید بدنتان به صورت صاف بالا برود و به عقب یا جلو خم نشود.

ورزش ساق پا

ورزش ساق پا

دویدن روی پله ها یک نمونه ورزش ساق پا

در این ورزش ساق پا مزیتی که وجود دارد این است که همه جا میتوان آن را انجام داد. حتما این کار را در هفته چند بار به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه انجام بدهید و تفاوتی که در پاهای شما نمایان شود شما را بسیار شگفت زده خواهد کرد . در صورتی که مشکل قوزک پا و زانو دارید این تمرین را به هیچ وجه انجام ندهید.

 

با نوک پا راه بروید

پاشنه پای خود را بلند کنید، دمبل ها را در دوطرف خود نگه دارید، به مدت یک دقیقه بر روی انگشت های پای خود راه بروید و بعد از مدتی استراحت دوباره همین تمرین را تکرار کنید.

 

برای لاغر کردن ساق پا طناب بزنید

این ورزش پا نه تنها برای ساخت پا ها و تقویت عضله ساق پا بسیار مفید است، بلکه برای تعادل و آمادگی قلبی نیز کارساز است.

تمرین ساق پا

تمرین ساق پا

 

اضافه وزن

اگر وزنتان زیاد است، کاهش وزن کمک می کند تا کل بدنتان لاغر شود، همینطور ساق پایتان. انجام تمرین با وزنه به طور منظم، که شامل اسکات نیز می شود و تمرینات کاردیو، باعث کاهش وزن شما می شوند.

در ضمن حواستان به برنامه‌ی غذایی‌تان هم باشد، به نسبتی که انرژی می‌سوزانید، کالری کمتری مصرف کنید. در این صورت وزنتان کم شده و سایز ساق پایتان هم کوچکتر می شود. به اعضای خانواده خود نیزدقت کنید. اگر آن‌ها هم مانند شما ساق پای حجیم‌تر از حالت معمول دارند، ممکن است این مسئله و اندازه‌ی پاهایتان ژنتیکی باشد، بدین ترتیب برای این که به پاهای مورد علاقه‌تان برسید با راه سختی روبرو هستید.

حتما بخوانید: روش‌های موثر برای چاقی صورت را بشناسید

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *