29 November 2021
ورزش

افزایش قد با ورزش + آموزش

ورزش برای افزایش قد بسیار موثر است. با انجام دادن ورزش‌های مناسب، قد به صورت طبیعی افزایش می‌یابد. معمولا این ورزش‌ها نرمش‌های کششی هستند که در میان بزرگسالان و کودکان رایج دارد. تمریناتی که در هر سنی کمک می‌کند، قامتی راست و بلند داشته باشید. اما در کل عوامل متعددی وجود دارد که بر رشد تاثیر می‌گذارد و یک شخص می‌تواند همچنان حتی بعد از بلوغ با دنبال کردن یک سبک زندگی سالم و گنجاندن غذاهای سالم و تمرینات کششی در برنامه‌ی خود افزایش قد داشته باشد.

ورزش‌ های ساده برای افزایش قد

ورزش برای افزایش قد

ورزش برای افزایش قد

ورزش‌های ساده‌ای هستند که برای افزایش قد شما به طور طبیعی وجود دارند که به چند مورد از آن می‌پردازیم:

شنا کردن:

شنا کردن نه تنها انعطاف پذیری بدن را افزایش می‌دهد و باعث تحریک سلول‌های درون نیز می‌شود و تمام ماهیچه‌ها را به کار می‌اندازد.

ورزش‌های آویزانی:

این تمرینات استقامت بازوهای شما را افزایش می‌دهد. این راهی برای برقراری ارتباط با تمام ماهیچه‌های بالا تنه است. تکرار حرکات کششی بدن را از چربی عاری می‌کند. مانند: بارفیکس

لمس انگشت پا:

این ورزش شامل صاف ایستادن و سپس خم شدن رو به پایین به سمت زانوها است. این کار ماهیچه‌های کمر و ساق پا را تحریک می‌کند و ماهیچه‌های ران و باسن با این نوع ورزش ماساژ داده می‌شود.

ژست کبری:

این کار با دراز کشیدن به روی شکم شروع می شود، به آرامی تنه بالایی بدن خود را رو به عقب بالا ببرید. این ماساژ قابلیت‌های رشدی سلول‌ها را افزایش می‌دهد.

تعویض لگن:

در یک وضعیت صاف دراز بکشید. زانوهایتان را خم کنید. پاهایتان را به اندازه عرض شانه از هم جدا کنید. حالا پا را فشار دهید و باسن خود را بالا ببرید. کمرتان را صاف نگه دارید. به آرامی نفس بکشید و باسنتان را پایین بگذارید، دوباره بلند شوید و تکرار کنید. تغییر لگن به مراقبت از سلول‌های پشت بدن شما کمک می‌کند.

ورزش

ورزش

 

طناب بازی:

پریدن باعث می‌شود که سلول‌های بدنتان از سر تا پا حرکت کنند. هر ماهیچه واحد فعال می‌شود. این کار راه ایده ‌آلی برای رشد ساده بدن است. راهی خوب برای جلوگیری از توزیع چربی در مناطق مختلف بدن است.

شنای خشک:

در یک موقعیت مناسب دراز بکشید، هر جفت پا را به نوبت بلند کنید و هر عضو را تا جایی که می‌توانید، بکشید. این تمرین یکی از بهترین راه برای افزایش قد است.

کشش ستون فقرات رو به جلو:

این ورزش یک روش ساده و در عین حال موثر برای عملکرد دقیق ستون فقرات است. پاهایتان را به طور مستقیم روی زمین صاف بگذارید، نفس عمیق بکشید و حس کنید که نفستان در طول ستون فقراتتان حرکت می‌کند و شانه‌های خود را رها کنید و ستون فقرات خود را به جلو خم کنید و کش دهید.

ورزش پا راست بالا:

به پشت خود دراز بکشید. به آرامی پاهای خود ار با هم بلند کنید. آن‌ها را مستقیم در هوا حرکت دهید. به تدریج به پایین نزدیک زمین هدایت کنید و چند اینچ بالاتر از زمین نگه دارید. دوباره آن‌ها را به صورت عمودی به بالا ببرید و آن‌ها را درست بالای زمین قرار دهید.

لگد زدن نمایشی:

تقویت ماهیچه‌های ران بسیار مهم است. آن‌ها وزن بدن بالای شما را حمل می‌کنند. بنابراین افزایش قد باید به طور همزمان این ماهیچه‌ها را تقویت کند تا رشد متعادل را حفظ کند. روی کمرتان دراز بکشید، دو پایتان را صاف نگه دارید، یک پا را نزدیک سینه‌ی خود بیاورید. بعد صافش کنید. این حرکت را مثل دوچرخه سواری تکرار کنید.

جمع بندی

ورزش مناسب افزایش قد

ورزش

ورزش‌های مناسب و حرکات کششی زیادی برای بلند شدن قد وجود دارد. باید به این مورد توجه داشته باشیم که هر نوع ورزشی اگر به طور صحیح انجام نگیرد عواقب جبران ناپذیری برای بدن دارد. برای همین بهتر است با متخصص یا فیزیوتراپ مشورت کنید. قبل از هرگونه شروع ورزشی باید بدن گرم شود، تا باعث بسته شدن ماهیچه‌های بدن نشود. این نوع ورزش‌ها و همچنین بسیاری از موارد مانند تغذیه هستند که می‌تواند به طور طبیعی باعث بلندی قد شود. چه بسا که این نوع مصارف طبیعی و ورزش بدون هیچ عوارضی باعث رشد قد در بدن می‌شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *